Toyota GT86 – szybko i lekko

Bez turbosprężarki, ale z emocjami  

Zapomniana recepta na sukces (jeszcze z lat 80) zakładała, że to nie moc gra kluczową rolę, lecz dobry rozkład masy i lekkość nadwozia. Toyota GT86 z dumą kroczy tą ścieżką, posiłkując się dodatkowo świetnym, 200-konnym silnikiem boxer. Jednostka ta opracowana została w wyniku połączonych wysiłków inżynierów Subaru i Toyoty, dzięki czemu możliwe było ograniczenie kosztów. GT86 chwalona jest za świetne właściwości jezdne i sportowego ducha. W istocie, wnętrze jest surowe i nastawione przede wszystkim na przekazywanie informacji od silnika i odbieranie poleceń od kierowcy. Pomimo tego, w samochodzie istnieje całkiem chwalony system infotainment – wyświetlane na nim są radio, nawigacja i szczegóły pracy podzespołów.

Toyota GT86 – sukces gwarantowany

Dobra sprzedaż Toyoty GT86 i jej bliźniaków – Sciona FRS i Subaru BRZ – spowodowały, że niedawno do sprzedaży trafił następca – Toyota GR86. Czy wobec tego GT86 odejdzie w cień? Raczej nie, ponieważ pojazd upodobali sobie drifterzy i sportowcy na całym świecie. Istnieją nawet wersje bazowe GT86, które z fabryki wyjeżdżają na stalowych felgach, bez klimatyzacji i jakichkolwiek zbędnych udogodnień. Producent zakłada, iż auto i tak zostanie poddane modyfikacjom, toteż niepotrzebne doposażenie samochodu nie ma sensu. 

Bez turbosprężarki, ale z emocjami   Zapomniana recepta na sukces (jeszcze z lat 80) zakładała, że to nie moc gra kluczową rolę, lecz dobry rozkład masy i lekkość nadwozia. Toyota GT86 z dumą kroczy tą ścieżką, posiłkując się dodatkowo świetnym, 200-konnym silnikiem boxer. Jednostka ta opracowana została w wyniku połączonych wysiłków inżynierów Subaru i Toyoty, dzięki czemu możliwe…