O ważnej roli probiotyków zarówno w naszym codziennym zdrowiu, jak i podczas leczniczej antybiotykoterapii, mówi się od lat. Produkty zawierające grupy pożytecznych bakterii. czyli właśnie probiotyki, potrafią wzmocnić odporność organizm, zabezpieczyć go przed grzybicami – szczególnie wtedy, gdy przyjmuje się wspomniane wyżej antybiotyki, pomóc w trawieniu, ale i utrzymać prawidłowe funkcjonowanie całego układu pokarmowego.

Naturalny probiotyk zamiast chemicznej „osłonki”

W ostatnich latach coraz więcej osób decyduje się na sięganie po naturalny probiotyk, a nie na przepisywaną zwykłe do każdego antybiotyku „osłonkę”. Po pierwsze, naturalne produkty pozwalają uzyskać ten sam efekt, ale, i to po drugie, nie są sztucznie wytworzone, więc i nie dostarczamy sobie nimi do organizmu żadnej chemii.

5 najpopularniejszych probiotyków:

  • Mleko i jego popularne przetwory: kefir, maślanka, jogurt naturalny. Najlepiej wybierać tu te przetwory mleczne, które nie są dosłodzone. Klasyka, bez dodatków będzie miała idealne działanie probiotyczne
  • Kapusta kiszona
  • Zakwas z buraków
  • Ogórki kiszone
  • Chleb naturalnym zakwasie i sam kwas chlebowy

Ważne: regularne sięganie po takie produkty wspomoże też organizm podczas stosowania antykoncepcji, ale i wtedy, gdy jesteśmy np. palaczami i chcemy wzmocnić osłabiony przez tytoń organizm. Po naturalny probiotyk powinny też sięgać osoby, które mają inne niezdrowe nawyki, np. spożywają alkohol czy często sięgają po mocno przetworzone, dosłownie nasycone chemią jedzenie (fastfoody!).

Dodaj komentarz